Як їздитимуть сумчани з 2022 року? Підсумки публічної дискусії

Сумська платформа реформ 29 квітня організувала публічне обговорення проблем у сфері громадського транспорту в Сумах.

У цій сфері є три ключових гравці: місцева влада, перевізники та пасажири. Якщо представники перших двох складових цього трикутника частіше діють спільним фронтом, то громадськість у своїх вимогах доволі розосереджена, а пересічні пасажири часто помилково вважають, що не мають можливості впливати. на ситуацію.

Під час дискусії учасники насамперед зосередилися на місцевій проблематиці. Незабаром розпочнеться процес формування вимог до нових перевізників, які будуть обрані на конкурсній основі. У березні 2022 року Суми мають отримати новий громадський транспорт. Або старий, якщо ми нічого не плануємо змінювати.

Окрім того обговорили попередні напрацювання Сумської платформи реформ спільно з колегами з інших обласних центрів і Коаліцією Реанімаційний Пакет Реформ транспортного розділу Дорожньої карти реформ (ДКР), що допомогли б різним містам нашої країни ділитися позитивними практиками для спільного розвитку.

До транспортного розділу ДКР внесли правки з урахуванням коментарів і пропозицій від громадськості, що надійшли під час онлайн-обговорення документу

У результаті учасники дискусії визнали за необхідне в наступному зосередитися на наступному:

  • не існує універсального рецепту успіху — кожне місто має визначити ключові моменти для себе, базуючись на основі спільних напрацювань;
  • важливо знати потребу колективного пасажира — необхідні дослідження, що потрібно більшості;
  • важливо визначити пріоритетність: що важливіше — ціна, чистота, доступність. швидкість тощо.
  • ключові аспекти — безпека, комфорт, передбачуваність;
  • доступний транспорт важливіше, ніж це здається на перший погляд;
  • необхідна нова транспортна схема, що в т.ч. враховуватиме потреби приєднаних старостатів;
  • схема має базуватися на основі дослідження мобільності, а маршрути мають будуватися на основі наукового підходу, а не суб’єктивних суджень;
  • дотримання графіків руху — одна з основних проблем сьогодні;
  • GPS-моніторинг має працювати;
  • дослідження пасажиропотоку в т.ч. через встановлення лічильників входу в транспорті вирішить питання маніпуляцій навколо тарифу;
  • контроль замовником виконання перевізниками договорів — ключовий момент;
  • важливо передбачити градацію санкції за різні види допущених порушень: лише розірвання договорів недостатньо;
  • безготівкові способи оплати — це облік перевезень та зручність для пасажирів;
  • перехід на оплату транспортної роботи важливий, але після ухвалення відповідної законодавчої бази;
  • комунальне підприємство має стати справжнім конкурентом — потрібно відійти від «маршруткоорієнтованості» міської транспортної схеми;
  • вимоги до участі в конкурсі (пункти наступного договору) мають бути максимально конкретизовані, зокрема з датами введення певних пунктів, з відповідальністю за недотримання кожного пункту;
  • громадськість має бути представлена в конкурсній комісії та відстоювати права пасажирів;
  • додаткових балів учасникам конкурсу за попереднє надання послуг із перевезення без врахування їхньої якості не має бути в умовах конкурсу;
  • конкурсні умови для попередніх надавачів мають враховувати кількість поданих скарг від пасажирів.

Колективний пасажир має можливості впливати. У наших силах змінити якість і комфорт пасажирських перевезень у Сумах уже наступного року.

Відеозапис заходу

Участь у дискусії взяли:

  • Павло Сирватка, співавтор плану сталої мобільності м. Львова
  • Максим Корнієнко, координатор Сумської платформи реформ
  • Андрій Новик, директор КП «Електроавтотранс»
  • Володимир Івашина, журналіст
  • Андрій Васін, громадський активіст
  • Ярослав Каранда, небайдужий пасажир
  • Костянтин Силич, небайдужий пасажир
  • Дана Мартинюк, небайдужий пасажир
  • Володимир Міщенко, небайдужий пасажир
  • Віра Кулеба, небайдужий пасажир
  • Ярослав Янушев, небайдужий пасажир
  • Олександр Такул, небайдужий пасажир
  • Дмитро Тіщенко, небайдужий пасажир

Цей захід було організовано Сумською платформою реформ разом із Коаліцією Реанімаційний Пакет Реформ у рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст заходу є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди USAID або уряду США.